Köpvillkor

Följande köpvillkor tillämpas på www.hus5.se org nummer: 780801240001 genom att godkänna din beställning bekräftar du också att du accepterat dessa köpvillkor. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla här.

1. Ångerrätt/Retur

Redan lagd order går inte att avbryta, pga av tekniska skäl. Vänligen maila shop.hus5@outlook.com om du har några frågor eller funderingar.
Önskar du returnera din vara kontakta oss för vidare instruktioner
Kostnad för returfrakt är 59 Kr inom Sverige.

Enligt distansavtalslagen (2005:59) har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att ange något skäl. Utnyttjas ångerrätten ska du som konsument inom 14 dagar ska lämna eller sända tillbaka varan till Hus5 (2 kap. 13 § DAL). Tidsfristen för ångerrätt börjar gälla dagen efter att du har mottagit din vara. 

Var varsam, om varan eller förpackningen hanterats oförsiktigt och om etiketter avlägsnats förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag för aktuell värdeminskning.

Ångerrätten gäller inte för varor som tillverkats enligt dina anvisningar eller som på annat sätt anpassats efter dina önskemål eller på produkter som av hygienskäl inte kan återlämnas om dess försegling brutits. Om en vara har plomberats eller förseglats på annat sätt får du inte bryta förseglingen om du vill utöva din ångerrätt.

2. Leverans & Frakt

Du kommer att aviseras när dina varor lämnar lagret. 
Vi strävar efter att leverera din beställning så fort som möjligt. Beställningar skickas normalt från oss inom 2-3 arbetsdagar efter att orderbekräftelsen har skickats ut och kan väntas inom 5 arbetsdagar (inom Sverige). Under högsäsong, såsom vid jul, reor mm kan det ta längre tid att leverera din beställning.

3. Försening/Ändring av ordern

Vid eventuell försening orsakad av Hus5 har du rätt att häva köpet utan extra kostnad, om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar.

Skulle det mot förmodan vara en produkt som är slut i saldo pga saldofel har Hus5 rätt att leverera ut kvarstående produkter.
Lagd order går ej att avbryta eller ångra.

4. Outhämtade paket

För paket som inte hämtas ut förbehåller sig Hus5 rätten att debitera kunden 195 kr för expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader. Hus5 ansvarar inte för vilket utlämningsställe transportören väljer att lämna ditt försändelse på.

5. Produkter i lager/pris

Alla produkter som går att köpa på hemsidan finns i lager. Vi strävar alltid efter att ha rätt saldoinformation i vår webshop. Skulle saldot mot all förmodan inte stämma har vi rätt att: 1. Häva ditt köp 2. Erbjuda en likvärdig produkt för samma summa.
Vi siktar på att alla produkter ska ha pris enligt prislista. Kampanjpriser korrigeras inte i efterhand, det är pris vid orderläggning som gäller.
Alla priser på hemsidan anges i SEK och är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

6. Reklamationer

Vi följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se . Reklamationsrätten är 3 år.
För att ta emot en reklamation behöver du fylla i vårt reklamationsformulär.

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Allmänna Reklamationsnämnden har telefonnummer 08-508 860 00.

7. Återbetalning

Vid återbetalning återbetalas dina pengar inom 30 dagar oavsett hur du har betalat

8. Fakturafrågor

För tillfället erbjuder i inte faktura-betalning men vi hoppas på ett samarbete med Klarna inom kort

9. Bilder

Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta färg. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på vilken sorts bildskärm och upplösning du har. Vårt mål är att alltid ha en uppdaterad hemsida/webbshop.